حضور ساتبا در اولین جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو

مدیرکل دفتر پژوهش، فناوری و نوآوری ساتبا از حضور ساتبا در اولین جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو که در تاریخ‌های ۱۶ و ۱۷ دیماه برگزار می‌گردد، خبر داد.

به گزارش دفتر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل ساتبا، “اکبر شعبانی‌کیا” ضمن اشاره به فعال‌سازی بخش پژوهش، فناوری و نوآوری در ساختار جدید سازمان ساتبا با هدف ظرفیت‌سنجی و شبکه‌سازی امکانات کشور در دو حوزه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش بهره‌وری انرژی از حضور ساتبا در اولین جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو خبر داد.
دکتر شعبانی‌کیا ارتباط با پژوهشگاه‌ها، مراکز علمی، تحقیقاتی و مجموعه‌های دانش‌بنیان، آینده‌پژوهی و تدوین اسناد مورد نیاز برای بومی‌سازی و توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری را از جمله فعالیت‌های شاخص دفتر پژوهش، فناوری و نوآوری ساتبا برشمرد و افزود: هر هفته با برگزاری وبینارهای آموزشی به‌صورت رایگان، دوره‌های تخصصی مورد نیاز نهادهای خصوصی و دولتی را ارائه می‌دهیم.
مدیرکل دفتر پژوهش، فناوری و نوآوری ساتبا با بیان اینکه در نمایشگاه اخیر برخی از خدمات و محصولات بومی‌سازی شده در حوزه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر معرفی شده‌اند، اظهار داشت: بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۶۱ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی که توسط وزیر محترم نیرو ابلاغ شده است، نیروگاه‌های تجدیدپذیری که از تجهیزات بومی‌سازی شده استفاده نمایند از ضریب تشویق در نرخ خرید تضمینی برق برخوردار خواهند شد.
وی افزود: کارگروه حمایت از بومی‌سازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک به ریاست سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، وزارت صنعت، معدن و تجارت، صندوق نوآوری وشکوفایی، معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و سازمان ملی استاندارد ایران با هدف تعیین امتیاز فناوری محصولات تولید داخل احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تشکیل می‌گردد.
گفتنی است جشنواره مجازی پژوهش و فناوری وزارت نیرو در تاریخ‌های ۱۶ و ۱۷ دیماه به‌صورت مجازی برگزار می‌گردد و سازمان ساتبا یکی از حامیان برگزاری این جشنواره است.
شرکت در جشنواره مذکور از طریق لینک https://b۲n.ir/۵۴۲۱۶۵امکان‌پذیر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *